Tyskland-Österrike-Slovenien

Fick en fråga igår om tips på vad man kan göra/se på vägen igenom Tyskland och Österrike mot Slovenien :) Jag har faktiskt inte besökt några av länderna men jag har hört en del ;) så jag tänkte ta upp lite kort om varje land :) Detta kommer vara väldigt kort eftersom jag måste iväg, men hoppas ni uppskattar det :)

Tyskland: När jag hör tyskland är det första som kommer upp i huvudet på mig korv och öl. Så varför inte testa lite olika varianter av det? De har även en del museum, men jag är inte någon av de som dregglar efter att vara instängd på museum hela dagarna. Men de har ju ett som verkar lite kul, enligt mig ;) Där kan man hitta lite olika veteranbilar, ubåtar, fartyg och flygplan, de har öppet alla dagar mellan 9 och 18 :) För mer info kan ni kolla HÄR! Även Sealife kan ni hitta i landet, där kan man kolla på olika sorters djur som man hittar i vattnet, bl.a. hajar och bläckfiskar :)

Österrike: Vackra utsikter, mysiga gator och skidsemestrar är det som ploppar upp i hjärnan. Även de står för öl men också vals! Så varför inte testa på det när man ändå har vägarna förbi? Jag är ingen dans-människa men det skulle ändå vara kul att pröva, så det tycker jag ni ska göra :D Kolla ut över de fina utsikterna och besök någon mysig liten alp-gata :) Varför inte svänga förbi Wien också? För er som inte är så haj på tyska så är de i Österrike bättre på Engelska än tyskarna, vad jag har hört sedan får ni se om det är så i värkligheten ;)

Slovenien: Helt ärligt har jag ingen koll alls på slovenien så tänker därför länka er en sida där ni kan läsa mer :) Kolla HÄR och se om ni hittar något roligt :)

Det som enligt mig är bland det bästa och roligaste när man besöker ett land är att kolla upp lite om fördomar man haft innan :D Och om det är mysig eller annorlunda statsmiljö kan det vara kul att bara strosa runt :)

Är det någon mer som skulle vilja ha reda på saker man kan göra i ett land eller på en plats? Säg bara till så hjälper jag gärna om jag kan :)

Vill också tillägga att det krånglar med att ladda upp bilder... därför det är färglöst för tillfället :P


Kommentarer
Postat av: Julia Krorecic - klicka in!?

- nej tyvärr, tar upp gör mycket tid .. :(

2011-07-05 @ 17:15:18
URL: http://kooorecic.blogg.se/
Postat av: tessan

är du jätte snäll och vill rösta på mig?

står i bloggen ur man ska göra :)

som tack får du en länkning :D



allt bra?

2011-07-05 @ 20:50:02
URL: http://varanfotoblogg.blogg.se/
Postat av: tessan

tusen tack att du ville rösta på mig :D

kommer att länka alla som röstar på mig den 7/7 ;) När tävlingen är avslutad :) ska göra det på eftermiddagen/kvällen. då är det enklare för mig att samla ihop alla på en och samma inlägg :)



haft en bra dag idag?

2011-07-05 @ 21:14:38
URL: http://varanfotoblogg.blogg.se/
Postat av: Fredrika

sv; Ja, man kan inte göra annat än att älska honom!! :D haha..

2011-07-05 @ 21:20:54
URL: http://freddanns.blogg.se/
Postat av: BELLY ♥

hejhej! Vad gör du? :)

2011-07-05 @ 21:50:22
URL: http://bellyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0